fredag 13. mars 2009

Middagstips

Om dere ikke vet hva dere skal ha til fredagsmiddag har jeg et tips:
Jeg fant nemlig på en ny rett som jeg kaller Venkes fylte middelhavskylling, her en dag...;)
Eller fant på og fant på - jeg spiste innbakt kylling med spinat på Gran Canaria i vinter, og laget nå min egen vri...




Jeg steika grovhakka rødløk, hvitløk med chiliolje og søltørka tomater og hadde oppi en frysepose med spinat og litt matfløte og kokte i steikepanna. Salt og pepper og litt av oljen som hvitløken lå i, fikk også plass i gryta, før jeg så snitta kyllingfiletene og la i masse sånn grønn blanding som Sara sa et veldig klart ÆSJ til...;)
Men mamma er ikke av samme oppfatning!

Krydra kyllingfiletene med paprika og piffi før jeg steika dem i panna og la dem over i ildfastform. Hadde litt vann i panna og helte over kyllingen før den fikk 25 minutter i ovnen.
Jeg serverte kyllingen med ovnstekte poteter, kantarellsaus, og en salat med fransk dressing til. NAMMIS!!

1 kommentar: